.

.

10 قابلیت جذاب اندروید که در آیفون وجود ندارند

ما هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دوست داریم اما طبیعت باز بودن اندروید باعث شده، کاربر بتواند تغییرات مختلف را برروی تلفن یا تبلت اش اعمال کند. در ادامه لیستی از بهترین قابلیت های اندروید که در آیفون وجود ندارد را جمع آوری کرده ایم. در این مقاله همه اموری که می توان از طریق آنها امکانات بیشتری به این دو سیستم عامل اضافه کرد در نظر گرفته شده است. یعنی امکاناتی که پس از "جیل برک" کردن یا روت کردن سیستم عامل اضافه می شوند نیز در نظر گرفته شده اند. هیچ کدام از امکاناتی که در ادامه آمده است حتی پس از جیل برک کردن و یا ویرایش فایل های سیستمی، در آیفون وجود ندارند.

نکته: ما عاشق آیفون و iOS هستیم و این مقاله به منظور کوچک و یا ضعیف جلوه دادن سیستم عامل اپل نیست. این مقاله تنها برای افرادی است که قصد خرید تلفن اندرویدی دارند و شاید با دانستن برخی از برتری های این سیستم عامل نسبت به آیفون در تصمیم گیری خود احساس راحتری داشته باشند. پس لزومی ندارد طرفدارن آیفون و یا اندروید در بخش نظرات به نبرد بپردازند!

10. کی بردهای جایگزین

swiftkeyبرای اندروید کی بردهای بی نظیری مانند Swiftkey تا Swype وجود دارد. SwiftKey، عبارت در حال تایپ را براساس متونی که پیش تر در SMS، Email و غیره استفاده کرده اید، پیش بینی کرده و به شما پیشنهاد می دهد. علاوه بر این کی بردهای متنوع دیگری نیز برای اندروید وجود دارد. تایپ کردن با کی برد کوچک تلفن ها خوشاید نیست و وجود کی بردهای متفاوت باعث بهبود تایپ کردن می شوند. برای آیفون نیز کی بردهای ثانویه وجود دارد، اما این کی بردها معمولا بصورت یک نرم افزار جداگانه کار می کنند و بعضا برای وارد کردن متن مجبورید پس از تایپ کردن عبارت مورد نظر، آن را کپی نموده و در جایی که به آن نیاز دارید منتقل کنید. دلیل این موضوع نیز عدم سطح دسترسی سیستمی نرم افزارها در iOS است.

9. اتوماسیون

androidautomationیکی از قوی ترین و کاربردی ترین نرم افزار اندروید، Tasker است. این نرم افزار تلفن شما را به ابرفون تبدیل می کند. با Tasker می توانید تنظیمات سیستم را براساس موقعیت، زمان در روز و شرایط دیگر، برای نرم افزارهای مختلف فعال و غیرفعال کنید. به عنوان مثال می توانید به تلفن تان بگوید یک برنامه خاص در زمانی که خارج از خانه هستید از GPS یا Wi-Fi استفاده کند. یا می توانید تعریف کنید که از ساعت 11:00 شب تا 8:00 صبح صدای تلفن شما قطع شود. Tasker قابلیت هایی را در اختیار کاربران اندرویدی قرار می دهد که نمی توان در هیچ کدام از سیستم عامل های دیگر تجربه کرد. نحوه کار کردن با این نرم افزار را در یک مقاله مجزا آموزش خواهیم داد.

8. صفحه اصلی سفارشی

tryanewlauncher

هرچند کاربران آیفون های جیلبرک شده می توانند صفحه اصلی خود را کمی سفارشی کنند اما هرگز نمی توانند امکانات کاربران اندروید برای سفارشی کردن صفحه اصلی را داشته باشند. نرم افزارهای مختلفی برای اضافه کردن قابلیت های بسیار دلچسب به صفحه اصلی اندروید وجود دارند. با این نرم افزارها می توان میانبر و اشارت (Gestures) جدید به صفحه اصلی اضافه کرد و یا تنظیمات سیستمی را برای افزایش سرعت گوشی های قدیمی اعمال نمود. تفاوتی نمی کند که کاربران اندروید از نرم افزار فوق العاده سریع LauncherPro و یا نرم افزار فوق حرفه ای ADWLauncher استفاده کنند، به هر حال با نصب هر کدام از این دو نرم افزار هزاران قابلیت جدید برای سفارشی کردن صفحه اصلی اضافه می شود.

نرم افزار مجانی Launcher Pro را از GetBazzar دریافت کنید.

  • ADW Launcher را نیز می توانید با قیمت حدود 3 دلار از Android Market خرید کنید و یا نسخه کامل آن را از دانلود سنتر زومیت دریافت کنید.

7. ویجت (Widget)

astridwidgetهرچند ویجت ها فضا اشغال می کنند اما بدون شک انجام بسیاری از امور را ساده تر می کنند. کاربران اندروید می توانند گزارش آب و هوا، تقویم، اخبار روز و بسیاری مورد دیگر را برروی صفحه اصلی قرار دهند. یکی از مهترین ویجت هایی که می توان برروی صفحه اصلی اندروید قرار داد لیست امور روزانه (to-do list) است. به این ترتیب هر بار که تلفن خود را روشن می کنید لیست امور روزانه جلوی چشم شماست. اگر آیفون را جیلبرک کنید می توانید یک نرم افزار مشابه ویجت نصب کنید اما ویجت ها تنها برروی صفحه Lock Screen قرار می گیرند.

6. حافظه و باتری جداشدنی

SD Cardاین قابلیت ارتباطی به سیستم عامل اندروید ندارد اما جزء طبیعت تلفن های اندرویدی است که امکان ارتقاء، تعویض باتری و حافظه SD را به کاربر می دهد. در آیفون اگر قصد افزایش حافظه ذخیره سازی را داشته باشید هیچ شانسی جز خرید یک گوشی با حافظه بالاتر ندارید. اما اکثر تلفن های اندرویدی از پورت MicroSD پشتیبانی می کنند و کاربر هر زمان که بخواهد می توانند یک کارت حافظه به گوشی خود اضافه کند. اگر باتری تلفن اندرویدی خراب شود به راحتی می توان آن را تعویض کرد اما در آیفون می بایست تلفن را به یکی از نمایندگی های مجاز تحویل داد. کاربران اندروید می توانند باطری یدکی داشته باشند تصور کنید قصد یک سفر طولانی را دارید که در بین مسیر امکان شارژ تلفن خود را نیز ندارید در این صورت می توانید یک باتری یدکی همراه خود داشته باشید و هر زمان که شارژ باتری تلفن اندرویدیتان رو به اتمام بود از باتری جدید استفاده کنید اما در آیفون این امکان وجود ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد